MiG-21 MFN 4017 – Historie exponátu
MiG 21 MFN 4017
- Zavedení do provozu v SSSR 29.7.1975
- 17.9.1975 přílet do ČSSR k 1.slp
- Kompletní převzetí do stavu 1.slp od zahraničního dodavatele – 10.10.1975
- První let v ČSSR 30.10.1975 (pilot Václav Dvořák,, technik Stupka)
- Přelet na SO do Leteckých opraven Kbely 16.3.1984 (pilot Jan Oberfalzer, technik Jaromír Pešek)
- Předání k 9.sbolp na základnu Bechyně 27.5.1988 (pilot Jozef Mrázik, technik ??)
- Poslední MiG-21 ze stavu 9.sbolp, který opouští letiště Bechyně 15.4.1993, přelet do Mošnova k 82.ssl(pilot Pavol Košinár, technik Pavel Majtán)
- 14.9.1993 přelet k LOZ Plzeň Líně k uložení letounu
- 29.3.1994 přelet do LOK na provedení GO
- 18.4.1996 přelet po GO na LZ Čáslav, 2.tl
- 1998-1999 přestavba na provedení MFN/RNAV v Leteckých opravnách Kbely
- 21.-28.5.1999 mezinárodní cvičení Ocelot 1999, letiště Powidz, Polsko
- Poslední let 15.2.2005 (pilot Michal Černý)
- 11.7.2005 pozemní přesun z čáslavské základny do Přerova se závěrečným náletem 1903 hodin a 2870 přistáními. Určen k likvidaci
- 2007 kabina zachráněna a zahájena její rekonstrukce.