MiG-21 MFN 5581 – Historie exponátu

MiG 21 MFN 5581

  • Zavedení do provozu v SSSR 12.8.1975
  • 17.9.1975 přílet do ČSSR k 1.slp (přílet do ČSSR bez trupových čísel, ta následně namalovaná v opravnách základny v Českých Budějovicích)
  • Kompletní převzetí do stavu 1.slp od zahraničního dodavatele – 10.10.1975
  • První let v ČSSR 16.1.1976 (pilot Milan Průdek, technik Vilém Bielko)
  •  
  • 21.6.1976 provedena výměna motoru z důvodu nasátí cizího předmětu
  •  
  • 27.2.1979 přelet letounu z důvodu výluky na letišti v Českých Budějovicích k 11.slp do Žatce (pilot Vladimír Nedělka, technik Ján Ivanko)
  •  
  •  
  • 3.12.1979 návrat po výluce zpět do Českých Budějovic (pilot Stanislav Michner, technik Ján Ivanko)
  •  
  •  
  •  
  • Přelet na SO do Leteckých opraven Kbely 27.12.1983 (pilot Jan Oberfalzer, technik Ján Fabián)
  •  
  • 9.7.1984 přelet zpět k 1.slp do Českých Budějovic (pilot Oldřich Valehrach)
  • 1984 – účast na cvičení Štít-84 (pilot Drahomír Glos, technik Jaromír Kaiser)
  •  
  •  
  • 30.6.1989 poslední létání šedivek  ze základny v Českých Budějovicích, ale již s posádkami 8.slp z Brna (pilot Jozef Krakovský, technik Ivan Kandra)
  •  
  •  
  •  
  • II.1990 8.slp Náměšť nad Oslavou
  •  
  • I.1991 8.slp Malacky
  •  
  • II.1991 82.ssl Mošnov
  •  
  •  
  • III.1993 4.ssl Přerov
  •  
  •  
  •  
  • 13.12.1993 provedena dlouhodobá konzervace u LOZ Plzeň Líně před uložením
  • 20.6.1994 odkonzervování před přeletem do LOK na provedení GO
  • 12.7.1994 přeletem do LOK na provedení GO (pilot Pavol Košinár, technik Laštovička)
  •  
  •  
  • VII.1996 2.tl 4.Zsl Čáslav
  •  
  • X.1996 oprava u LOZ Plzeň Líně
  • XI.1996 2.tl 4.Zsl Čáslav
  •  
  • V leteckých opravnách Kbely provedena přestavba na provedení MFN/RNAV
  •  
  • 21.-28.5.1999 mezinárodní cvičení Ocelot 1999, letiště Powidz, Polsko
  •  
  • Poslední ostrý zásah MiG-21 v historii letectva AČR – vzlet k dopravnímu letu Turkish Airlines, který přestal komunikovat s ŘLP (pilot Michal Černý)
  •  
  • Poslední let – přelet na základnu Přerov, 12.7.2005 (pilot Jiří Verner, velitel roje technického personálu Pavel Kopecký, technik Radim Herzán)
  • 2007 kabina zachráněna  a zahájena její rekonstrukce.
  • 2019 podpis Ronen Shapiro: